28 Nisan 2009 Salı

OKUL YÖNETİMİNDE BİLGİSAYAR KULLANIMI

SORULAR
1-) Blog sitenizdeki temel özellikleri ve son 15 gün içinde eklediğiniz özellikleri ana başlıklar halinde belirtiniz.
2-) Yapısalcı yaklaşım ve çoklu zeka kuramı arasındaki benzerlik ve farklılıkları maddeler halinde yazınız.
CEVAPLAR
2-ÇOKLU ZEKA KURAMI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ARASINDAKİ ;
FARKLILIKLAR:
1-Çoklu zeka herkesin her tür zekaya sahip olduğunu savunurken yapılandırmacı yaklaşım bireysel faklılıklar üzerinde durur.
2-Yapılandırmacı yaklaşım öğrenen odaklıdır, çoklu zeka kuramı ise öğreten ve öğrenen odaklıdır.
3-Yapılandırmacı yaklaşım bilgiyi yapılandırma üzerinde dururken çoklu zeka kuramı bilgi kullanma zeka türü üzerinde durur.
4.Yapılandırmacıda öğrenci öğrenmeyi öğrenir, çoklu zeka da öğrenci hangi tür zekada daha iyi olduğunu yada farklı zeka türlerini geliştirmesi üzerinde durulur.
5.Yapılandırmacıda önceden öğrenilen bilgiler sınanmalıdır ama çoklu zekada böle bir ön koşul yoktur.
6. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme aktiviteleri ve öğretim, önemli konular etrafında toplanırken çoklu zeka yaklaşımında her alan ve konu önemlidir böyle bir ayrım üzerinde durmaz.
BENZERLİKLER:
1-Her ikiside öğrenci merkezlidir.
2- Her ikiside çift yölü gelişim sağlar.
3-Her ikisinde öğretmen rehber durumundadır
4-İkiside sonuç değil süreç değerlendirmesi üzerinde durur.
5-Her ikisnde de etkinlikler ve esneklik söz konusudur.
6-Her ikisinde de öğrenme süreç içerinde gerçekleşir.
7-Çevre, sosyo-kültürel yapı her ikisinde de önemli bir faktördür.

Hiç yorum yok: